Strokovno
-
Brajica 200 let kasneje
Louisa Braille si pred 200 leti ni mogel zamišljati, kakšen pomen bo v prihodnosti dobila pisava, ki jo je izumil. Ne le, da se je pisava obdržala in uveljavila ter postala univerzalen način zapisa za slepe, pisava se je tudi razvila naprej, sledila tehnološkemu napredku in kljub razmahu inovacij in vsesplošnemu družbenemu razvoju obdržala svoje mesto in svoj pomen. Tudi v digitalnem svetu je npr. govorna sinteza ne more nadomestiti. Brajica je zakon!
-
Čas je, da se digitalno dostopnost začne jemati resno
Od 04. 12.2023 smo državljani Republike Slovenije bogatejši za še eno digitalno, vendar za osebe z oviranostmi nedostopno storitev. Marsikdo bi zamahnil z roko in dejal, da je to pri nas že pravilo, nam pa ta ugotovitev o nedostopnosti rešitve vzbuja resne skrbi povezane z dostopnostjo v Sloveniji.
-
Analiza uporabe vtičnikov za dostopnost na spletnih straneh zavezancev ZDSMA v Sloveniji
Ko smo pripravljali analizo dostopnosti spletnih strani zavezancev ZDSMA v Sloveniji, se nam je porodila tudi ideja, da bi hkrati preverjali tudi uporabo raznovrstnih vtičnikov za dostopnost. Če vam tema vtičnikov ni poznana, vam predlagamo, da si najprej preberete naš prispevek o vtičnikih za dostopnost in razlogih, zakaj jih odsvetujemo. Prispevek je precej strokoven, a […]
-
DIGIN2023: Digitalna vključenost v informacijski družbi
Konfererenca DIGIN 2023, ki letos poteka prvič, je namenjena osveščanju, proučevanju in predstavitvi novih načinov za uporabo podpornih tehnologij za vključevanje vseh oseb z različnimi oblikami oviranosti, kar vključuje: gibalno ovirane osebe, slepe in slabovidne osebe, gluhe in naglušne osebe, osebe s težavami v kognitivnem funkcioniranju in tudi starejše osebe z različnimi oblikami oviranostmi. Konferenco […]
-
WCAG 2.2 je uradno priporočilo W3C
Delovna skupina za smernice za dostopnost (AG WG | WAI | W3C) je objavila smernice za dostopnost spletnih vsebin (WCAG) 2.2 kot priporočilo W3C. Sprejem WCAG 2.2. smo vsi, ki se profesionalno ukvarjamo z digitalno dostopnostjo pričakovali že več kot leto in pol. Vendar je tudi tokrat potekalo intenzivno usklajevanje kriterijev uspeha in njihove umestitve […]
-
Uporaba title atributov
HTML atributi title se pogosto obravnavajo kot dodatek za dostopnost (in SEO), vendar je ravno obratno. Za uporabnike bralnikov zaslona je vsebina, vključena v atribut title, običajno nepotrebna, odvečna in morda celo neuporabna. Nasprotno pa je vsebina, ki je vključena v atribut title, (verjetno) skrita večini vaših uporabnikov. Če so informacije skrite večini vaših uporabnikov, potem […]