Strokovno
-
(Ne)dostopnost slovenskega e-poslovanja leto pred uvedbo Evropskega akta o dostopnosti
Evropski akt o dostopnosti (EAA) poenoti zahteve dostopnosti, s poudarkom na e-poslovanju zaradi njegovega vpliva. Raziskava je ročno ocenila 26 zahtev iz EN 301 549, usklajenih z WCAG 2.1, na 20 velikih slovenskih platformah e-poslovanja. Rezultati kažejo, da nobena stran ni popolnoma dostopna, saj je vsaka padla na vsaj 13 od 26 kriterijev. Povprečno ni izpolnjenih 17,1 kriterija na spletno stran, kar poudarja potrebo po izboljšanju dostopnosti in odpravi ovir za digitalno vključenost v Sloveniji.
-
Orodja za samodejno testiranje dostopnosti je treba ustrezno razumeti
Različna orodja s samodejnim delovanjem lahko dajo različne rezultate. Pravila za testiranje skladnosti z zahtevami za dostopnost nekoliko pomagajo, vendar še vedno ostajajo morebitne razlike. Poleg tega orodja s samodejnim delovanjem pri testiranju meril uspešnosti WCAG pokrijejo le del testov, zato testirajte ročno in z uporabniki, da bodo vaši izdelki resnično dostopni.
-
Večina težav z dostopnostjo se pojavi pri oblikovanju, nato pa pri kodi, nizkokodni ali brezkodni rešitvi
Po navdihu drugih sem razmišljal o izvoru težav z dostopnostjo pri oblikovanju. To ni tako čudno, če pomislimo, da je oblikovanje načrt izvedbe, in če že načrt ni dostopen, potem tudi končni izdelek zagotovo ne bo. To velja za kodne, nizkokodne in brezkodne rešitve. Po najboljših močeh se trudim ugotavljati, kako izboljšati procese, ki vodijo […]
-
Nedostopnost slovenskih e-trgovin v letu 2024
Nedostopnost slovenskih e-trgovin v letu 2024 Povzetek Do nove zakonodaje, ki bo zahtevala dostopnost produktov in storitev pomembnega dela zasebnega sektorja, je le še leto dni. Med ostalimi, bodo poleg bančnih storitev, zajete tudi (večje) spletne trgovine. Ker je v Sloveniji podatkov o dostopnosti spletnih strani nasploh premalo smo se odločili, da se lotimo ročnega […]
-
CAPTCHA je še vedno najtežavnejši element spleta
Kljub izboljšani uporabniški izkušnji s CAPTCHA zadnjih nekaj let še vedno naletimo na izzive, ki so težko rešljivi ali celo nerešljivi. Razmere so še slabše za uporabnike bralnikov zaslonov in ostalih pomožnih tehnologij in se niso spremenile že več kot desetletje. Kako lahko pomagamo? Popolnoma samodejen javni Turingov test za razlikovanje računalnikov od ljudi (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart oziroma s kratico CAPTCHA) je pogosto časovno potratna ovira za več skupin ljudi.
-
Pazite na vrzeli v dostopnosti – večina težav z dostopnostjo izvira iz oblikovanja. Kako jih odpraviti?
Menim, da je oblikovanje preveč osredotočeno na vizualne vidike, zato breme nevizualnega oblikovanja pade na ramena razvijalcev. Kaj lahko storimo, da bi to izboljšali? Kako lahko zapolnimo vrzeli?