Oblikovanje za uporabnike z disleksijo

Pri oblikovanju storitev z mislijo na uporabnike z disleksijo je treba besedila, ki naj bodo kratka, preprosta in enakomerno razporejena, poravnati na levo, jih podpreti z grafičnimi elementi in po možnosti ponuditi tudi alternativne vire informacij.

Besedilo podprite s slikami in diagrami

Ne uporabljajte dolgih odstavkov s težko razumljivim besedilom

Nekateri ljudje z disleksijo se ob branju z zaslona težko zberejo. Pri njih lahko pride do vizualnega popačenja, pri čemer se črke in besede pomešajo. Dolga besedila lahko osebo z disleksijo prestrašijo, zato s slikami ponazorite bistvo in razbijte besedilo.

Besedilo poravnajte na levo in poskrbite, da bo razporeditev enotna

Besed ne podčrtujte in jih ne izpisujte ležeče ali z velikimi tiskanimi črkami.

Če bo razporeditev enotna, se bodo osebe z disleksijo bolje znašle na zaslonu. Z očmi bodo hitreje našle bistveno vsebino ter se z njo samozavestno in spotoma seznanile. Serifne pisave imajo na koncu črk črtice, zaradi katerih se lahko črke prelivajo druga v drugo. Enako je z ležečimi črkami.

Razmislite o izdelavi gradiva v drugih oblikah (denimo zvočni ali v obliki videoposnetka)

Uporabnikov ne silite, naj si zapomnijo podatke s prejšnjih strani. Priskrbite jim opomnike in iztočnice

Številne osebe z disleksijo postanejo tesnobne, če morajo informacije brati in si jih zapomniti. Če prejmejo veliko informacij na več zaslonih, lahko začutijo pritisk. Nekateri ljudje si informacije bolje zapomnijo, če jih lahko poslušajo ali si jih ogledajo na videoposnetku. Z videoposnetki, grafikami in fotografijami pomagamo pri tvorjenju vizualnega spomina.

Vsebina naj bo kratka in preprosta, iztočnice pa jasne

Ne zanašajte se na pravilno črkovanje. Uporabite samopopravke ali zagotovite predloge

Ljudje, ki težko berejo, se lažje znajdejo z manj besedila. Disleksične uporabnike z alinejami vodite po vsebini.

Osebam z disleksijo lahko črkovanje in vrstni red povzročata težave. Orodja, kot so napovedovanje besedila, samopopravki in prepoznavanje govora, jim lahko pomagajo pri vnosu pravilnih podatkov.

Uporabnikom omogočite spremembo kontrasta med ozadjem in besedilom

Ne nakopičite preveč informacij na eno mesto

Številni disleksični uporabniki so občutljivi za svetle in visoko kontrastne kričeče barve. Zaradi njih jim besede skačejo ali se zlivajo druga v drugo. Številni uporabniki si prilagodijo kontrast zaslona ali uporabljajo zaslonske barvne filtre, da zmanjšajo posledice tega simptoma.